بهترین سواحل استانبول کجاست؟

جاذبه های گردشگری 24 مرداد ، 1403 5 دقیقه

استانبول، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ترکیه است که به دلیل مجاورت با تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره؛ سواحل دل‌انگیز بسیاری دارد. سواحل استانبول یکی از پرطرفدارترین جاهایی است که هر گردشگری حداقل چندساعتی را در آنجا می‌گذراند. سواحل استانبول مناظر شگفت‌انگیز و امکانات متنوعی دارند که همین آن‌ها را به مکانی‌ ایده‌آل برای استراحت تبدیل کرده است. از سواحل شنی گرفته تا نوارهای ساحلی سنگی، استانبول گزینه‌های متنوعی را پیش روی علاقه‌مندان به دریا و آفتاب قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید تجربه‌ای بی‌نظیر از تابستان و سفر به استانبول داشته باشید، با ما همراه باشید. در ادامه برخی از بهترین سواحل دیدنی استانبول را معرفی خواهیم کرد.

ساحل بورک؛ از محبوب ‌ترین سواحل استانبول

در راهنمای سفر به استانبول بورک بیچ یکی از محبوب‌ترین سواحل استانبول است که در منطقه ساریر و در مجاورت دریای سیاه قرار دارد. این ساحل امکانات زیادی همچون صندلی‌های راحتی، چترهای آفتاب‌گیر، رستوران‌ها، کافه‌، دوش‌ و رختکن‌ دارد. بورک بیچ یکی از بهترین سواحل استانبول برای شنا به حساب می‌آید. کایت سواری، کایت بوردینگ، ویندسرفینگ، والیبال و فوتبال ساحلی و موج‌سواری از جمله دیگر تفریحاتی هستند که می‌توانید در این ساحل زیبا امتحان کنید.

  • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 32.7 کیلومتر (60 دقیقه)
  • ساعت‌ فعالیت: هر روز ۹ تا 21
  • آدرس ساحل بورک: https://maps.app.goo.gl/DwzmmCFp5siFDYs89

تصویری از ساحل بورک استانبول

    تصویری از ساحل بورک استانبول

    ساحل طلایی استانبول (گلدن بیچ)

    ساحل گلدن که در منطقه کاساندرا واقع شده بیشتر به دلیل آب‌های شفاف دریای مرمره و دریای سیاه شهرت دارد. ویژگی‌های طبیعی این ساحل مثل زمین شنی بدون سنگ و انواع ماهی‌ها آن را به مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به غواصی تبدیل کرده است. ساحل گلدن بسیار بزرگ است و به همین دلیل تفریحات متنوعی را می‌توانید در این ساحل تجربه کنید: از والیبال ساحلی، قایق پدالی و صخره‌نوردی گرفته تا مینی گلف، غواصی اسنورکلینگ و موج‌سواری.

    در این ساحل رستوران‌ها و بارهای متعددی وجود دارد که لذت خوردن یک وعده غذایی یا حتی یک نوشیدنی ساده را در کنار دریا دوچندان می‌کنند. یکی دیگر از جذابیت‌های گلدن بیچ این است که ۲۰ ویلای چوبی و بوتیک هتل‌ در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت لذت‌بخشی را تجربه کنید. این ساحل بکر یکی از بهترین سواحل استانبول برای آفتاب گرفتن و شنا کردن است.

    • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 75.7 کیلومتر (60 دقیقه)
    • ساعت‌ فعالیت: هر روز 8 تا 20
    • آدرس ساحل گلدن: https://maps.app.goo.gl/Twa8jWEtH1xxnS7H9

    نمایی از ساحل طلایی استانبول

      نمایی از ساحل طلایی یا گلدن بیچ استانبول

      ساحل نان استاپ؛ از مناسب ‌ترین سواحل استانبول برای خانواده ‌ها

      ساحل نان استاپ یکی دیگر از ساحل‌های جذاب استانبول در کنار دریای سیاه است که به نسبت دیگر سواحل از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه ‌تر است. از مزیت‌های این ساحل وجود نیروهای نجات غریق و تعیین محدوده ایمن برای شنا است. به همین دلیل نان استاپ یکی از بهترین ساحل‌های استانبول برای خانواده‌های دارای فرزند کوچک به شمار می‌رود.

      این ساحل نسبت به ساحل‌های قبلی، تفریحات آبی کمتری دارد. با این حال باز هم امکان لذت بردن از تفریحاتی همچون موج‌سواری، کایت‌سواری، شنا و قایق‌سواری وجود دارد. از نظر دسترسی، ساحل نان استاپ نسبت به سواحل دیگر استانبول کمی دورافتاده‌تر است. به همین دلیل این ساحل عموماً آرام است و بنابراین برای کسانی که به دنبال سواحل خلوت هستند، مناسب است.

      • فاصله تا میدان تکسیم: حدود ۲۹٫۸ کیلومتر (60 دقیقه)
      • ساعت‌های فعالیت: هر روز 9 تا 24
      • آدرس ساحل نان استاپ: https://maps.app.goo.gl/2YqbadSA8pGJcrSv8

      عکس ساحل نان استاپ استانبول

        عکس ساحل نان استاپ استانبول

        ساحل اوزن آی استانبول

        ساحل اوزن‌آی که در شمال استانبول قرار دارد، از طبیعی‌ترین و بکرترین سواحل و جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. از جذابیت‌های این ساحل می‌توان به وجود چترهای چوبی، صندلی‌های ساحلی، رستوران‌های دریایی و کافه تریاها اشاره کرد. ساحل اوزن‌آی بسیار آرام، تمیز و رؤیایی است و به همین دلیل یکی از بهترین سواحل استانبول در تابستان برای یک تفریح خانوادگی است. از آنجا که این ساحل در مجاورت روستای کیلیوس واقع شده، یکی از بهترین جاها برای علاقه‌مندان به کمپینگ است.

        • فاصله تا میدان تکسیم: حدود ۳۰٫6 کیلومتر (60 دقیقه)
        • ساعت‌های فعالیت: هر روز 8 تا 20
        • آدرس ساحل اوزن‌آی: https://maps.app.goo.gl/uTKQ31uUtTEEojd98

        نمایی زیبا از ساحل اوزن آی استانبول

          نمایی زیبا از ساحل اوزن آی استانبول

          ساحل شیله آکوا؛ یکی از دیدنی ‌ترین سواحل استانبول

          ساحل شیله آکوا در شمال غرب استانبول یکی دیگر از سواحل دیدنی استانبول است که به دلیل شن‌های طلایی و آب‌های زلال و خنکش بسیار معروف است. این ساحل علاوه بر دسترسی راحت از مرکز شهر، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی مانند تخت‌های آفتاب‌گیر، کافه و رستوران‌ دارد. از دیگر جذابیت‌های شیله آکوا این است که دومین فانوس دریایی مرتفع اروپا هم در این ساحل قرار دارد.

          • فاصله تا میدان تکسیم: حدود ۷9٫۷ کیلومتر (۷۵ دقیقه)
          • ساعت‌های فعالیت: هر روز 8 تا 18
          • آدرس ساحل شیله آکوا: https://maps.app.goo.gl/EG9XcmMEmJnXYEoh8

          تصویری از ساحل شیله آکوا

            تصویری از ساحل شیله آکوا

            ساحل سوما استانبول

            ساحل سوما یکی از زیباترین و پرطرفدارترین سواحل استانبول در مجاورت دریای سیاه است که برای فرار از شلوغی شهر، یکی از بهترین سواحلی است که می‌توانید انتخاب کنید. دور تا دور این ساحل بکر و زیبا را تپه‌های سبز احاطه کرده‌اند. سوما امکانات رفاهی و اقامتی متعددی همچون اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد دارد که امکان اقامت راحت و تفریح لذت بخشی را برای گردشگران فراهم می‌کند. این ساحل یکی از بهترین سواحل استانبول برای علاقه‌مندان به شنا، یوگا، پیلاتس، رقص و حتی کنسرت‌های محلی است. قسمتی از این ساحل نیز به کمپینگ و چادر زدن اختصاص داده شده است که البته اگر علاقه به کمپینگ در این ساحل دارید باید از قبل هماهنگ کنید. از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز این ساحل می‌توان به دوچرخه‌سواری، والیبال ساحلی و یا حتی ورزش در باشگاه بدن‌سازی آن اشاره کرد.

            • فاصله تا میدان تکسیم: حدود ۳۲٫۷ کیلومتر (50 دقیقه)
            • ساعت‌های فعالیت: از صبح تا نیمه‌های شب
            • آدرس ساحل سوما: https://maps.app.goo.gl/z7zfi5Kq22xdSJ2F7

            عکس ساحل سوما استانبول

              عکس ساحل سوما استانبول

              ساحل فلوریا استانبول

              ساحل فلوریا گونش که در منطقه باکرکوی استانبول و کنار دریای مرمره واقع شده، به دلیل دسترسی آسان و امکانات رفاهی متعدد از جمله دوش‌، کابین‌ تعویض لباس، سرویس بهداشتی، کمد و کافه‌های متعدد یکی از محبوب‌ترین سواحل این شهر برای مردم محلی و گردشگران است.

              از جذابیت‌های این ساحل می‌توان به شنا در آب‌های زلال، امکان آفتاب‌ گرفتن و نزدیک بودن آن به جاذبه‌هایی مانند آکواریوم فلوریا و مرکز خرید فلوریا اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های مثبت این ساحل حضور نجات غریق است که امکان تفریح همراه با آسودگی خاطر را برای شما فراهم می‌کند.

              • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 28.1 کیلومتر (15 دقیقه)
              • ساعت‌های فعالیت: از صبح تا نیمه‌های شب
              • آدرس ساحل فلوریا گونش: https://maps.app.goo.gl/NJkJxfB4wgtTcHkLA

              نمایی از ساحل فلوریا استانبول

                نمایی از ساحل فلوریا استانبول

                ساحل چکمجه؛ از بهترین سواحل استانبول برای شنا

                ساحل بیوک چکمجه یکی از سواحل محبوب و معروف ترکیه است که در مجاورت دریای مرمره قرار دارد، این ساحل به دلیل داشتن آب‌های کم عمق یکی از بهترین ساحل‌های مناسب برای شناگران غیرحرفه‌ای و کودکان است. شن‌های طلایی و آب‌های زلال و شفاف، جذابیت بی‌پایانی به این ساحل بخشیده‌اند. از جمله امکانات این ساحل دوش، سرویس بهداشتی و کابین‌های تعویض لباس و چتر و تخت آفتاب‌گیر است.

                برای انتخاب غذا و نوشیدنی نیز گزینه‌های متنوعی در ساحل وجود دارد: از رستوران‌ و بوفه گرفته تا کافه‌ و بار. در این ساحل همچنین یک فروشگاه عتیقه فروشی هم وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم از دیگر فعالیت‌های تفریحی است که می‌توانید در این ساحل از انجام آن‌ها لذت ببرید.

                • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 58.8 کیلومتر (70 دقیقه)
                • ساعت‌های فعالیت: همه‌روزه ۲۴ ساعته
                • آدرس ساحل بیوک چکمجه: https://maps.app.goo.gl/unRfYc89a54yGSBw8

                تصویری از ساحل بیوک چکمجه استانبول

                  تصویری از ساحل بیوک چکمجه استانبول

                  ساحل کادبستان استانبول

                  ساحل کادبستان یکی از سواحل آسیایی استانبول در منطقه کادیکوی و در مجاورت دریای مرمره است که در اصل از سه ساحل جدا تشکیل شده است. از جمله امکانات این ساحل می‌توان به تخت‌ و چترهای آفتاب‌گیر، کابین‌ تعویض لباس، دوش، نجات‌غریق، سرویس بهداشتی و بوفه اشاشره کرد. پشت ساحل نیز یک منطقه پر از درختان سرسبز وجود دارد که مناسب پیک‌نیک است. علاوه بر این موارد، چندین غرفه غذا فروشی و رستوران هم در این ساحل وجود دارد.

                  • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 18.5 کیلومتر (37 دقیقه)
                  • ساعت‌های فعالیت: -
                  • آدرس ساحل کادبستان: https://maps.app.goo.gl/Mk6tLt8CDQFeC7tG7

                  عکسی از ساحل کادبستان استانبول

                    عکسی از ساحل کادبستان استانبول

                    ساحل سولار؛ از بزرگترین سواحل استانبول

                    ساحل سولار یکی از بزرگ‌ترین سواحل استانبول است که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این ساحل امکانات تفریحی و هیجان‌انگیز بی‌نظیری دارد که استخر، دیوار صخره‌نوردی، باشگاه ورزشی، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی، موج‌سواری، قایق‌سواری، کارتینگ، کایت‌سواری و اسکیت؛ تنها برخی از این موارد هستند.

                    در این ساحل جشنواره‌های موسیقی و کنسرت‌های متنوعی برگزار می‌شود که همین موجب محبوبیت بیش از اندازه آن از نظر گردشگران شده است. در رستوران‌های ساحل سولار هم می‌توانید انواع غذاهای ترکی را امتحان کنید. از دیگر جذابیت‌های این ساحل می‌توان به مرکز آروماتراپی و یک سالن زیبایی اشاره کرد.

                    • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 30.8 کیلومتر (1 ساعت)
                    • ساعت‌های فعالیت: هر روز 9 تا 19 (شنبه‌ها تا 18 و یکشنبه‌ها تا 20)
                    • آدرس ساحل سولار: https://maps.app.goo.gl/F9Rk3T8eNyRmKjFSA

                    تصویری از ساحل سولار استانبول

                      تصویری از ساحل سولار استانبول

                      ساحل ناکی بی استانبول

                      ساحل ناکی بی یکی از امن‌ترین سواحل جنوبی استانبول است که در جزیره بیوک آدا واقع شده است. این ساحل به دلیل داشتن آب‌های کم عمق، محیطی امن برای شنا کردن و تفریح خانوادگی به حساب می‌آید. از جذابیت‌های این ساحل می‌توان به امکان اقامت یک روزه در کلبه‌های چوبی آن اشاره کرد. در این ساحل دنج و زیبا می‌توانید آفتاب بگیرید و یا بناهای شنی بسازید. در این ساحل همچنین چندین غرفه غذا با انواع خوراکی‌ها وجود دارد.

                      • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 32.5 کیلومتر (2 ساعت)
                      • ساعت‌های فعالیت: هر روز 8 تا 23
                      • آدرس ساحل ناکی: https://maps.app.goo.gl/NZxaGZFVQEj1Q7BZ7

                      نمای هوایی از ساحل ناکی بی استانبول

                        نمای هوایی از ساحل ناکی بی استانبول

                        ساحل الیو صدف؛ از قدیمی ترین سواحل استانبول

                        ساحل الیو صدف یکی از قدیمی‌ترین و بهترین سواحل در جنوب استانبول است که در جزیره صدف قرار دارد. این ساحل با مناظر مسحورکننده، فضای سرسبز و محیطی آرامش‌بخش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساحل‌گردی در استانبول است. از دلایل شهرت این ساحل می‌توان به موسیقی زنده و رستوران‌های محلی آن اشاره کرد. از جذابیت‌های الیو صدف همین بس که بسیاری از افراد محلی، جشن عروسی خود را در این ساحل برگزار می‌کنند.

                        • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 33.1 کیلومتر (2 ساعت و 50 دقیقه)
                        • ساعت‌های فعالیت: هر روز ۲۴ ساعته
                        • آدرس ساحل الیو صدف: https://maps.app.goo.gl/iWn8PiVAZ5bTZ8Ec9

                        عکسی از ساحل الیو صدف

                          عکسی از ساحل الیو صدف

                          ساحل ایهتیالار استانبول

                          ساحل ایهتیالار یک ساحل کوچک در شمال استانبول است که به دلیل ناشناس بودن برای توریست‌ها، یکی از بهترین سواحل ترکیه برای وقت گذرانی در یک محیط آرام و دور از هیاهو به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید با فرهنگ مردم محلی و بومی استانبول آشنا شوید حتماً سری به این ساحل تمیز و خلوت بزنید. اگر می‌خواهید آب‌تنی لذت بخشی را در دل آب‌های شفاف و در یک محیط آرام تجربه کنید، قطعاً ساحل ایهتیالار بهترین گزینه است.

                          • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 17.9 کیلومتر (41 دقیقه)
                          • ساعت‌های فعالیت: -
                          • آدرس ساحل ایهتیالار: https://maps.app.goo.gl/Qh9vv2vXptCdmyq19

                            ساحل ریوا؛ از پرطرفدارترین سواحل استانبول

                            ساحل ریوا در شمال غربی استانبول و در مجاورت دریای سیاه قرار دارد. ریوا یکی از ساحل‌های زیبا و البته رایگان استانبول است که از شلوغ‌ترین سواحل این شهر محسوب می‌شود. به همین دلیل بهترین وقت رفتن به این ساحل وسط هفته است. این ساحل آرام امکانات تفریحی و رفاهی بی‌نظیر بسیاری مانند حمام آفتاب، شنا و چندین رستوران‌، کافه‌ و فروشگاه‌ دارد. در اطراف این ساحل مناظر جذاب و دیدنی بسیاری مانند جنگل‌های سرسبز وجود دارد که خاطرات دل‌انگیزی را در ذهن شما به جای می‌گذارند.

                            • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 36.9 کیلومتر (54 دقیقه)
                            • ساعت فعالیت: -
                            • آدرس ساحل ریوا: https://maps.app.goo.gl/rikMxGvfeakXRZBQ8

                            نمایی از ساحل ریوا

                              نمایی از ساحل ریوا در شهر زیبای استانبول

                              ساحل ترسو

                              اگر به دنبال یک ساحل تمیز و غیر شنی هستید که بتوانید در کنار آن قدم بزنید، ساحل ترسو مناسب‌ترین گزینه برای شماست. ساحل ترسو در واقع یک نوار ساحلی است که دریای مرمره را به دریای سیاه وصل می‌کند. اگرچه ساحل ترسو در مقایسه با سایر سواحل و پلاژهای استانبول امکانات کمتری دارد اما باز هم با در نظر گرفتن چندین سکو، امکان شنا کردن را فراهم کرده است. از مزیت‌های این ساحل نزدیکی آن به مرکز شهر، خلوتی و تمیزی آن است که نمی‌توان نادیده گرفت.

                              • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 17.9 کیلومتر (42 دقیقه)
                              • ساعت فعالیت: -
                              • آدرس ساحل ترسو: https://maps.app.goo.gl/PWUbt6UZaHVVjQZJ9

                              تصویری از دریای ساحل ترسو

                                تصویری از دریای ساحل ترسو

                                ساحل بابیلون استانبول

                                ساحل ماسه‌ای بابیلون یکی از محبوب‌ترین سواحل استانبول برای علاقه‌مندان به موسیقی است. در این ساحل جشنواره‌ها و فستیوال‌های موسیقی متعددی برگزار می‌شود که امکان ملاقات شما با خوانندگان محبوبتان را نیز فراهم می‌کند. از جذابیت‌های دیگر بابیلون می‌توان به رستوران‌های باکیفیت و سرو انواع غذاهای مدیترانه‌ای اشاره کرد. مهم‌ترین مزیت این ساحل را شاید بتوان جدای از جشنواره‌های موسیقی، نزدیک بودن آن به مرکز شهر دانست.

                                • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 30.8 کیلومتر (40 تا 60 دقیقه)
                                • ساعت فعالیت: -
                                • آدرس ساحل بابیلون: https://maps.app.goo.gl/WE5AoQDLXFQC3kGWA

                                عکس ساحل بابیلون

                                  عکس ساحل بابیلون استانبول

                                  ساحل تارابیا؛ یکی از زیباترین سواحل استانبول

                                  ساحل تارابیا در شمال بخش اروپایی استانبول قرار دارد و شهرت آن بیشتر به‌ دلیل منطقه زیبایی است که در آن قرار گرفته است. در این ساحل کافه‌ها و خانه‌های ویلایی زیبایی وجود دارد که آن را به مکانی عالی برای قدم زدن و لذت بردن از فضای شهری استانبول تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید کمی از شلوغی شهر فاصله بگیرید، تارابیا یکی از بهترین ساحل‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید.

                                  • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 21.3 کیلومتر (44 دقیقه)
                                  • ساعت فعالیت: -
                                  • آدرس ساحل تارابیا: https://maps.app.goo.gl/2L2ut9jYernaYA6t7

                                  عکس ساحل تارابیا

                                    ساحل تارابیا؛ از زیباترین سواحل استانبول

                                    ساحل ببک استانبول

                                    ساحل ببک، یکی از سواحل استانبول نزدیک تکسیم است که علاوه بر زیبایی طبیعی، به لحاظ تاریخی هم اهمیت زیادی دارد. این ساحل در حاشیه تنگه بسفر واقع شده و بناهای تاریخی مختلفی از دوران عثمانی اطراف آن وجود دارد. رفتن به این ساحل یک تیر با دو نشان است، هم می‌توانید در ساحل قدم بزنید هم از بناهای تاریخی آن دیدن کنید. هم‌نشینی منحصربه‌فرد زیبایی‌های طبیعی و بناهای تاریخی، سبب شده که ساحل ببک یکی از سواحل محبوب در استانبول باشد.

                                    • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 8.3 کیلومتر (25 دقیقه)
                                    • ساعت فعالیت: -
                                    • آدرس ساحل ببک: https://maps.app.goo.gl/n3YqvLS1sj1Syzr98

                                    نمایی از ساحل ببک استانبول

                                      نمایی از ساحل ببک استانبول

                                      ساحل امیرگان؛ یکی از بهترین سواحل استانبول برای عکاسی

                                      ساحل امیرگان یکی از بهترین سواحل استانبول در منطقه اروپایی است. این ساحل که در انتهای پارک مشهور امیرگان قرار دارد، از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در این شهر است. این ساحل به خاطر استقرار در کنار تنگه بسفر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای که دارد، از ساحل‌های محبوب استانبول به حساب می‌آید.

                                      امیرگان یکی از بهترین نقاط استانبول برای پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر دریا است. یکی از جذابیت‌های این ساحل به خصوص برای علاقه‌مندان به گل و گیاه را می‌توان برگزاری جشنواره‌های گل و گیاه در پارک امیرگان دانست.

                                      • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 12.5 کیلومتر (32 دقیقه)
                                      • ساعت فعالیت: -
                                      • آدرس ساحل امیرگان: https://maps.app.goo.gl/veSwcTt1Rv8v1SSW9

                                      تصویری از ساحل امیرگان

                                        تصویری از ساحل امیرگان

                                        ساحل ایستینیه؛ یکی از آرام ترین سواحل استانبول

                                        ساحل ایستینیه یکی از جذابیت‌های پنهان استانبول است که به دلیل دور بودن از مرکز شهر، فضای آرام و دلپذیری دارد. این ساحل به خاطر موقعیت خاصی که در منطقه ایستینیه دارد، برای کسانی که به دنبال آرامش و تجربه‌ای متفاوت از زندگی مردم محلی هستند بسیار مناسب است.

                                        در ساحل ایستینیه می‌توانید از پیاده‌روی در کنار آب لذت ببرید، یا با نشستن در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک، از مناظر زیبای اطراف شگفت‌زده شوید. این مکان به دلیل طبیعت بکر و کم ازدحام بودن، فرصت خوبی برای استراحت و فرار از هیاهوی شهری است.

                                        • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 14.7 کیلومتر (36 دقیقه)
                                        • ساعت فعالیت: هر روز، 24 ساعته
                                        • آدرس ساحل ایستینیه: https://maps.app.goo.gl/XfQJ7faqrv4741r77

                                        عکس ساحل ایستینیه استانبول

                                          عکس ساحل ایستینیه استانبول

                                          ساحل دراگوس؛ از محبوب ‌ترین سواحل استانبول برای پیاده روی

                                          ساحل دراگوس واقعاً یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید برای دویدن و پیاده‌روی در کنار دریای مرمره انتخاب کنید. این ساحل در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و یک گزینه عالی برای تنفس هوای تازه در این شهر به حساب می‌آید.

                                          • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 27.6 کیلومتر (52 دقیقه)
                                          • ساعت فعالیت: -
                                          • آدرس ساحل دراگوس: https://maps.app.goo.gl/T8HNgK5CwS6KRbUz5

                                          تصویری از ساحل دراگوس استانبول

                                            تصویری از ساحل دراگوس استانبول

                                            ساحل توزلا استانبول

                                            ساحل توزلا یکی از سواحل جذاب استانبول در بخش آسیایی است که بیشتر به خاطر فضای سبز و پارک زیبایی که در مجاورت آن قرار دارد، مشهور است. این ساحل بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال جایی آرام برای استراحت هستند. اگر به ماهیگیری علاقه دارید، قطعاً یکی از بهترین سواحلی که می‌توانید انتخاب کنید، ساحل توزلا است. یکی از جذابیت‌های این ساحل نزدیک بودن آن به بهترین پارک‌ آبی استانبول است.

                                            • فاصله تا میدان تکسیم: حدود 45.1 کیلومتر (75 دقیقه)
                                            • ساعت فعالیت: هر روز، 24 ساعته
                                            • آدرس ساحل توزلا: https://maps.app.goo.gl/TFHU3QJn7fehNKir9

                                            نمایی از ساحل توزلا استانبول

                                              نمایی از ساحل توزلا استانبول

                                              وقت گذرانی در جذاب ترین سواحل استانبول

                                              در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه سواحل متعدد استانبول را معرفی کنیم. سواحل استانبول به لحاظ فاصله تا میدان تکسیم، امکانات تفریحی و رفاهی بسیار متنوع و متفاوت هستند. از جمله سواحل نزدیک به مرکز شهر می‌توان به ساحل ببک، کادبستان و ایهتیالار اشاره کرد که هر کدام، جذابیت‌های ویژه‌ای دارند. با این حال سواحلی مثل ساحل گلدن و ساحل شیله آکوا که در فاصله بیشتری از مرکز شهر هستند یا امکانات تفریحی بیشتری دارند یا طبیعت آن‌ها بسیار بکر است. پس با هر سلیقه‌ و هر هدفی که از ساحل‌‍گردی داشته باشید، قطعاً می‌توانید ساحل مطلوب خود را در تور استانبول پیدا کنید.

                                              سوالات متداول:

                                              ۱- بهترین سواحل استانبول برای شنا و آفتاب‌گرفتن کدام‌ها هستند؟

                                              استانبول دارای چندین ساحل زیبا و محبوب برای شنا و آفتاب‌گرفتن است. از جمله بهترین سواحل می‌توان به ساحل کیلیوس در ساری‌یر، ساحل بورچ در منطقه بویوک‌چکمجه و ساحل فلوریا در منطقه باکیرکوی اشاره کرد. این سواحل دارای امکانات رفاهی مناسب مانند رستوران‌، کافه‌ و امکانات ورزشی هستند و به دلیل نزدیکی به شهر، مکان‌های مناسبی برای گذراندن روزهای آفتابی تابستان به شمار می‌روند.

                                              ۲- آیا سواحل استانبول برای خانواده‌ مناسب است؟

                                              بله، بسیاری از سواحل استانبول برای خانواده‌ها بسیار مناسب هستند. سواحل مانند ساحل سولار و ساحل دالیا در منطقه کیلیوس و همچنین ساحل پرنسس در جزایر پرنس، به خاطر داشتن محیط‌های امن و امکانات مناسب برای کودکان، به عنوان مقاصد محبوب خانواده‌ها شناخته می‌شوند. این سواحل دارای مناطق بازی کودکان، کافه‌ها و رستوران‌های خانوادگی و همچنین خدمات نجات غریق هستند که تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنند.