هزینه های سفر به مارماریس

دانستنی های سفر 10 آذر ، 1401 5 دقیقه

بررسی هزینه های سفر به مارماریس به شما کمک می کند تا یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید. گردشگران بسیاری ترجیح می دهند به مارماریس زیبای ترکیه سفر کنند و بهترین خاطرات را برای خود ثبت کنند. این شهر بندری در میان مسافران چنان شهرت دارد که به بهشت مثال زده می شود. زیرا که تمام سال شما می توانید رنگ بندی سبز و آبی را به عینه مشاهده کنید. مارماریس روزانه مسافران بسیاری را در دل خود جای می دهد که با هدف مشاهده مناطق دیدنی و استفاده از تفریحات دریایی به این شهر سفر نموده اند. در این مقاله با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا همراه باشید تا اطلاعات کاملی از هزینه سفر به مارماریس بدست آورده و به نحو احسن از آن استفاده نمایید.

شهر ساحلی مارماریس ترکیه

شهر ساحلی مارماریس ترکیه

مارماریس کجاست؟

قبل از آن که بخواهیم با هزینه های سفر به مارماریس به صورت کامل آشنا شوید باید کمی از این شهر زیبا اطلاع پیدا نمایید. مارماریس در واقع یک بندر و تفرجگاه است که در ساحل مدیترانه واقع شده است. این بندر درست در ساحل جنوب غربی ترکیه قرار دارد.  وجود طبیعت بکر، کشتی های تفریحی توریستی، شهر باستانی، جاذبه های طبیعی و... باعث شده تا افراد بسیاری به این شهر زیبا از ترکیه سفر کنند. به همین دلیل در اختیار داشتن اطلاعات کامل از این سفر همچون؛ بهترین زمان سفر به مارماریس از مهم ترین موارد به حساب می آید.

اگر بخواهید از گرمای این شهر برای استفاده از تفریحات دریایی استفاده کنید ماه های زیبای سال در تابستان تا اوایل پاییز مناسب شماست. اما اگر تمایل داشته باشید ماهیگیری، قایقرانی و استفاده از طبیعت بکر و آرام مارماریس را تجربه کنید به شما پاییز و حتی زمستان این شهر را پیشنهاد می دهیم تا با تور مارماریس همراه شوید.

هزینه های پیش از سفر به مارماریس

قبل از آن که بخواهید هزینه های سفر به مارماریس را بررسی کنید باید بدانید که قبل از سفر چه پرداختی هایی خواهید داشت. در قدم اول پاسپورت خود را چک کنید. اگر کمتر از 6 ماه اعتبار دارد آن را تمدید نموده و برای دریافت این موضوع اقدام کنید. در نظر داشته باشید که هزینه دریافت گذرنامه شامل؛ صدور به انضمام خدمات جانبی آن در سال 1401 حدودا 580 هزار تومان می باشد.

علاوه بر این هزینه شما باید عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت کنید. عوارض خروجی مرتبه اول 400 هزار تومان، مرتبه دوم 600 هزار تومان و مرتبه سوم 800 هزار تومان می باشد. در کنار این هزینه ها در قدم بعدی شما باید بلیط هواپیما خود و رزرو هتل تان در مارماریس را نیز پیش از آغاز سفر انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشده و بدون دغدغه سفر کنید.

نمایی از شهر مارماریس ترکیه

نمایی از شهر مارماریس ترکیه

واحد پول مارماریس

برای آن که هزینه های سفر به مارماریس را به خوبی سر و سامان دهید باید ارزش پول خود را بیشتر بدانید. تمام هزینه ها در مارماریس بر اساس لیر محاسبه می شود. امروز قیمت یک لیر با توجه به تورم 2000 تومان می باشد. البته این موضوع با توجه به زمان سفر شما ممکن است تغییراتی داشته باشد. لذا قبل از سفر اطلاعات کامل آن را بدست آورده و به خوبی برنامه ریزی نمایید.

سفر زمینی به مارماریس

برای آن که به مارماریس بروید راه حل های بسیاری وجود دارد. یکی از این موارد بررسی مسیر زمینی است. شما می توانید با ماشین شخصی، اتوبوس و ... به مارماریس بروید. به مراتب هزینه این مدل سفر برای شما بسیار بهینه تر خواهد بود. قبل از آن که تصمیم بگیرید چطور به مارماریس بروید باید متوجه قیمت تور مارماریس از شهر خود باشید. عمدتا بر روی هزینه تور شما قیمت رفت و برگشت را به درستی محاسبه نموده اید. برای آن که زمینی به مارماریس بروید می توانید خودتان را به مرز ترکیه رسانده و از آنجا با ماشین شخصی یا اتوبوس به مسیر خود ادامه دهید.

هزینه های سفر به مارماریس با هواپیما

سفر هوایی از تهران به مارماریس بیشتر از حالت های دیگر مورد توجه افراد قرار گرفته است. به طور کلی تور مارماریس این روزها از حداقل قیمت 6 میلیون تومان با پرواز بسته می شود. شما می توانید برای آن که دغدغه و نگرانی نداشته باشید سفر خود را در بهترین زمان و ارزانترین قیمت به صورت هوایی انجام دهید. به همین علت می توانید از طریق مشاوران ما خدمات لازم را دریافت نمایید. در این صورت هزینه های سفر به مارماریس بهینه تر خواهد شد.

هزینه اقامت در مارماریس

یکی از مهم ترین قسمت های هزینه های سفر به مارماریس  بررسی قیمت رزرو هتل می باشد. در مارماریس تنوع اتاق ها و هتل ها با توجه به ستاره های آن وجود دارد. شما می توانید با توجه به بودجه خود بهترین نوع را برگزیده و اقامت خود را در مارماریس آغاز کنید. این هتل ها به شرح ذیل می باشند:

  • هتل های 3 ستاره : از 250 لیر
  • هتل های 4 ستاره: از 400 لیر

در صورتی که تمایل نداشته باشید در این مدل هتل ها اقامت خود در مارماریس را سپری کنید می توانید از هتل های 2 ستاره و یا اقامتگاه های دیگر که قیمت ارزان تری دارند استفاده نمایید. در این صورت یک سفر اقتصادی و بهینه ای خواهید داشت. همچنین می توانید با رزرو تور لحظه آخری ترکیه و تور نوروزی ترکیه از بهترین نرخ ها بهره مند شوید.

هزینه غذا در مارماریس

از مهمترین موضوعاتی که باید در سفر مارماریس به ویژه به آن توجه داشته باشید بحث خورد و خوراک است. در واقع اگر بخواهید در رستوران های ارزان مارماریس غذا بخورید باید از 30 لیر به بالا هزینه کنید. از طرفی می توانید وعده خود را در یک رستوران شیک میل نمایید و به طور متوسط از 80 لیر به بالا بپردازید. لازم است بدانید که برخی موارد دیگر از جمله آب معدنی 7 لیر، ساندویچ معمولی 25 لیر و ... می باشد. پس برای بررسی هزینه های سفر به مارماریس  در قسمت غذا نیز محاسبه های ضروری را قبل از آغاز سفر انجام دهید.

هزینه حمل و نقل در مارماریس

در سفر به شهر مارماریس شما باید اطلاعات کاملی از حمل نقل عمومی و هزینه های آن هم در اختیار داشته باشید. در طول روز می توانید برای گشت و گذار در شهر از اتوبوس، تاکسی و ... استفاده کنید. به مراتب هزینه اتوبوس برای شما بسیار ارزانتر از تاکسی می باشد. زیرا تاکسی ها از شما ورودی دریافت کرده و به ازای هر کیلومتر 5 لیر دریافت می کنند. هزینه اتوبوس اما 4 لیر می باشد.

سواحل مارماریس

سواحل مارماریس

هزینه تفریحات در مارماریس

برای آن که در این شهر زیبای بهشتی از تفریحات آن استفاده کنید لازم است هزینه بپردازید.  در مارماریس می توانید به اسب سواری رفته و 140 لیر پرداخت کنید. همچنین استفاده از رودخانه رافتینگ 300 لیر، کشتی تفریحی توریستی 400 لیر، ماهی گیری 160 لیر و آفرود سواری 150 لیر نیاز است تا پرداخت کنید. تمام تفریحات و هزینه های آن را می توانید از لیدر خود با شروع سفر آگاه شده و به خوبی در حین مسافرت نیز برای خود برنامه ریزی کنید.

هزینه سرویس تماس در مارماریس

اگر بخواهید هزینه های سفر به مارماریس را به طور کامل بررسی کنید لازم است به بررسی هزینه های تماس خود نیز بپردازید. برای آن که با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید شما 3 راه دارید. در قدم اول از خطوط ترکی استفاده کنید. این خطوط با هزینه های بسیار زیادی برای شما همراه هستند و ابدا به شما پیشنهاد نمی شوند. در قدم بعدی می توانید از خطوط ایرانی خود در سفر استفاده کنید و هزینه تماس را به درستی پرداخت کنید. مثلا قیمت تماس با خط همراه اول هر دقیقه 10 هزار تومان و ایرانسل 5 هزار تومان می باشد. برای راه سوم اما می توانید از نرم افزار های پیام رسان استفاده کنید. این نرم افزار ها از طریق اینترنت بوده و هزینه بسیار کمتری برای شما خواهند داشت.

تور مارماریس با آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی هزینه های سفر به مارماریس پرداخته شود. اکنون شما می دانید که چه مقدار بودجه ای باید در این سفر همراه خود داشته باشید. آژانس هواپیمایی برسام سیر آریا نیز مفتخر است شما را در این سفر همراهی نموده و خاطرات ماندگاری را برایتان به ثبت برساند. از یاد نبرید که این مجموعه علاوه بر تور مارماریس و تور مارماریس نوروز خدمات دیگر از جمله رزرو تور های زمینی و هوایی داخل و خارج کشور به همراه رزرو هتل را نیز برای شما با بهترین امکانات ارائه خواهد داد.