با 3 پارک آبی مارماریس آشنا شوید

جاذبه های گردشگری 20 مرداد ، 1403 5 دقیقه

تعطیلات تابستانی بهتر است با شادی بی‌کران، صدای پاشیدن آب و لذت بردن از گرمای طراوت‌بخش خورشید همراه باشد. گردشگرانی که به مارماریس سفر می‌کنند، مطمئناً می‌توانند از همه چیزهای این شهر لذت ببرند و خاطره‌ای فراموش‌ناشدنی را برای خود رقم بزنند. این تفرجگاه معروف یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی در ترکیه است. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در مارماریس بگذرانید و به دنبال یک ماجراجویی سرگرم‌کننده هستید، خبرهای خوبی برای شما داریم. مارماریس چندین پارک آبی بزرگ و فوق‌العاده هیجان‌انگیز دارد یک فضای خانوادگی لذت‌بخش را برایتان فراهم می‌کند. در این مقاله به معرفی بهترین پارک آبی مارماریس ترکیه می‌پردازیم.

آکوا دریم؛ بزرگترین پارک آبی مارماریس

پارک آبی آکوا دریم که در سال 2006 میلادی تاسیس شد، بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین پارک آبی در مارماریس است. پارک آبی آکوا دریم مارماریس با مساحتی بالغ بر 44 هزار متر مربع، مکانی بسیار خنک و شاد محسوب می‌شود که برای غلبه بر گرمای تابستان‌های گرم در ترکیه ساخته‌شده است.

خنک بودن این پارک به این خاطر است که در بالای تپه قرار دارد. همچنین موقعیت مکانی پارک باعث شده است تا گردشگران بتوانند مناظر خیره‌کننده‌ای از طبیعت و شهر را ببینند. آکوا دریم در راهنمای سفر به مارماریس از بهترین تفریحات این شهر به شمار می‌رود.

تصویری از پارک آبی آکوا دریم مارماریس

تصویری از پارک آبی آکوا دریم مارماریس

امکانات پارک آبی آکوا دریم

پارک آبی آکوا دریم بزرگ 9 سرسره مختلف دارد و مکانی عالی برای لذت بردن با دوستان، خانواده و فرزندان است. شما می‌توانید سرسره‌های عمودی پرسرعتی را تجربه کنید که سطح آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهد و همچنین سرسره‌های آرام‌ و کم‌سرعت را برای ریلکس کردن انتخاب کنید.

این پارک برای تمام گروه‌های سنی مناسب است، اما کودکان عاشق این پارک هستند. سرسره رفتینگ، سقوط آزاد، برج آبی، سیاه‌چاله، کامیکاز (روباز یک نفره)، استخر موج، استخر کودکان و استخرهای شنا در تمام طول روز هیجان زیادی را به شما می‌دهند.

پارک آبی آکوا دریم استخرهای موضوعی و فعالیت‌های آبی مختلف مانند کشتی دزدان‌دریایی، رودخانه ماجراجویی قارچی و استخر امواج شدید را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که استخرهای کم‌عمق مخصوص کودکان و استخرهای بزرگ‌سالان نیز در دسترس هستند. این پارک رختکن خصوصی، کمد و صندوق امانات برای محافظت از اشیای با ارزش هم دارد. شما می‌توانید از اتاق‌های دوش و سرویس بهداشتی موجود در پارک استفاده کنید.

رستوران و کافه‌تریا در این پارک آبی مارماریس، خوشمزه‌ترین تنقلات و غذاها را به شما می‌دهد. تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر برای کسانی که به دنبال استراحت در کنار استخر هستند در دسترس است. ما مطمئن هستیم که هر لحظه از اقامت شما در پارک آبی آکوا دریم مارماریس را دوست خواهید داشت. پس از بازگشت به ایران، مدتی در مورد تجربه خود در این پارک با دیگران صحبت خواهید کرد و با یادآوری لحظات خود احساس شورونشاط خواهید کرد.

قیمت پارک آبی آکوا دریم مارماریس طبق جدول زیر است:

زیر ۳ سالرایگان
۴ تا ۹ سال۸۵۰ لیر
۱۰ سال به بالا۱۲۵۰ لیر

آتلانتیس؛ جذاب ترین پارک آبی مارماریس

پارک آبی آتلانتیس در قلب ساحل لانگ ‌بیچ مارماریس قرار دارد. این پارک آبی با طیف گسترده‌ای از وسایل بازی و امکانات بی‌شمار، یک پکیج کامل از انواع سرگرمی‌ها برای همه گروه‌های سنی است. هدف این پارک ارائه راحتی، ایمنی، آرامش و لذت از هیجان و سرگرمی است. سرسره‌های متعدد، استخر موج، مینی گلف، استخر کودکان، فروشگاه‌های غذا و نوشیدنی، یک ساحل خصوصی در کنار دریا مطمئناً شما را در تمام طول روز سرگرم خواهند کرد.

نمایی از پارک آبی آتلانتیس مارماریس

نمایی از پارک آبی آتلانتیس مارماریس

امکانات پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی مارماریس آتلانتیس ساحل خصوصی دارد. بنابراین بهترین آب و هوای مارماریس برای تفریح در این پارک بهار و تابستان است. شما می‌توانید در آب‌های آبی شفاف شنا کنید و روی تخت‌های آفتاب‌گیر زیر چترهای خنک دراز بکشید. تخت‌های آفتاب‌گیر و چترهای ساحل خصوصی هیچ هزینه اضافی ندارند. پارک آبی آتلانتیس همچنین به‌ خاطر داشتن خدمات پذیرایی حرفه‌ای معروف است. شما در پارک می‌توانید از خوردن طیف گسترده‌ای از غذاها و نوشیدنی‌ها لذت ببرید.

پارک آبی آتلانتیس برای کودکان مناسب است و بچه‌ها می‌توانند در تمام طول روز از بازی در پارک لذت ببرند. کیدزلند «Kidsland» در پارک مکان مورد علاقه کودکان است که در آن می‌توانند روز خوبی را سپری کنند. این پارک سرسره‌های زیادی با آب‌های پراکنده و مینی‌سواری حیوانات دارد. بازوهای اختاپوس، دوش قارچی، لغزیدن به داخل مار و بازی‌های آبی دیگر، اوقات خوشی را برای فرزندان شما فراهم می‌کنند.

پارک آبی مارماریس آتلانتیس رفاهی مانند کمد، رختکن، صندوق امانات، دوش و توالت، تخت‌های آفتاب‌گیر و چتر در بار خصوصی و تمام تیوپ‌های بازی در سرسره‌ها و استخر موج به صورت رایگان ارائه می‌شوند. سایر امکانات شامل واحد کمک‌های اولیه، فروشگاه‌های غذا و نوشیدنی و مکان‌هایی برای نشستن در اطراف استخر هستند. در پارک آبی، آب در همه سواری‌ها و استخرها به طور روزانه بررسی می‌شود تا از استانداردهای بالای تمیزی و شرایط بهداشتی اطمینان حاصل شود.

قیمت پارک آبی آتلانتیس مارماریس طبق جدول زیر است:

زیر ۴ سالرایگان
۵ تا ۱۱ سال۶۵۰ لیر
۱۲ سال به بالا۸۵۰ لیر

آکوا استار؛ کوچکترین پارک آبی مارماریس

پارک آبی آکوا استار کوچک‌ترین پارک آبی شهر است که در میان خانواده‌های دارای فرزند محبوبیت بالایی دارد. ازآنجایی‌که پارک بسیار کوچکی است، والدین می‌توانند به راحتی مراقبت فرزندانشان باشند. پارک آبی آکوا استار مارماریس نیز برای والدین خسته‌کننده نیست، بار و رستوران در تمام طول روز در پارک باز است. همچنین این پارک بیشتر برای رویدادها و مهمانی‌های خانوادگی مختلف طراحی‌شده است و اغلب خانواده‌ها به صورت خصوصی از آن استفاده می‌کنند.

تصویری از پارک آبی آکوا استار مارماریس

تصویری از پارک آبی آکوا استار مارماریس

امکانات پارک آبی آکوا استار

این پارک آبی کوچک یک مزیت بالقوه دارد، درواقع پارک هیچ‌وقت کامل پر نمی‌شود و هیچ صفی در سرسره‌ها وجود ندارد. در پارک فقط سرسره‌های آبی وجود ندارد. بسیاری از فعالیت‌های مختلف به ویژه مینی گلف نیز در گنجانده شده‌اند. همچنین کامیکازه، حفره فضایی، سقوط آزاد، سرسره رفتینگ، سرسره سریع، سرسره فیل، سرسره موج، سیاه‌چاله و سرسره‌های کودکان از دیگر فعالیت‌های این پارک هستند. علاوه بر این، رویدادهای مختلفی در طول روز در پارک برگزار می‌شوند که می‌توانید در همه آنها شرکت کنید. توصیه می‌کنیم در تخت‌های آفتاب‌گیر زیر چتر دراز بکشید از گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب لذت ببرید.

قیمت پارک آبی آکوا استار مارماریس طبق جدول زیر است:

زیر ۳ سالرایگان
۴ تا ۹ سال۱۰۰ لیر
۱۰ سال به بالا۲۵۰ لیر

نکات مهم در مورد پارک آبی در مارماریس

  • ساعت ورود و خروج به پارک‌های آبی بین 10 صبح تا غروب معمولاً 5 تا 6 عصر است. شما می‌توانید به صورت اینترنتی یا حضوری بلیط تهیه کنید. همچنین ممکن است استفاده از پارک جزو برنامه‌های تور شما باشد که در این صورت نیاز به تهیه بلیط ندارید.
  • همراه داشتن مایو، حوله، عینک و ضد آفتاب کافی است، زیرا در داخل پارک آبی به افراد آفتاب‌گیر و چتر آفتابی ارائه می‌شود.
  • اجازه ورود هرگونه غذا یا نوشیدنی از بیرون به پارک آبی را نخواهید داشت. تمام مواد غذایی مورد نیاز شما در بار و رستوران‌های داخل پارک‌های آبی وجود دارند.
  • بلیط شما از زمان ورود تا غروب معتبر است. این اجازه دارید را از پارک در همان روز بیرون بروید و دوباره وارد پارک شوید و از همان بلیطی استفاده کنید که اول خریداری کردید. بنابراین نیازی نیست برای بازدید از پارک‌های آبی مبلغ زیادی را در هزینه سفر به مارماریس در نظر بگیرید.
  • مراقب سطوح لغزنده و مرطوب در پارک آبی باشید؛ به‌خصوص حواستان به فرزندانتان باشد.
  • تمام جواهرات، ساعت و زیورآلات خود را در کمد قرار دهید.
  • اجازه استفاده از گوشی و دوربین وجود دارد. آوردن این وسایل برای جاودانه کردن خاطرات توصیه می‌شود.

بازدید از پارک‌های آبی در تور مارماریس ترکیه

اگر علاقه‌مند به گذراندن یک روز پر از خنده، شادی و لذت هستید، پارک‌های آبی مارماریس پیشنهاد می‌شوند. بازدید از این پارک‌ها قطعا گزینه‌ای لذت برای همه اعضای خانواده‌هاست. شما می‌توانید سطح آدرنالین خود را افزایش دهید و برای ساعتی از مشغله‌های دنیا فارغ شوید. اگر با تور مارماریس به ترکیه سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم بازدید از پارک‌های آبی را در برنامه تور خود داشته باشید.

سوالات متداول:

۱- مارماریس چند پارک آبی دارد؟

مارماریس در مجموع سه پارک آبی دارد که شامل پارک آبی آکوا دریم، پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی آکوا استار هستند.

۲- بهترین پارک آبی مارماریس کدام است؟

پارک آبی آکوا دریم مارماریس به عنوان بهترین و قدیمی‌ترین پارک آبی در این شهر توریستی شناخته می‌شود.