با جذاب ترین پارک آبی ازمیر آشنا شوید

جاذبه های گردشگری 21 مرداد ، 1403 5 دقیقه

قطعاً تاکنون بارها درباره جذابیت‌های پارک‌های آبی ترکیه به‌خصوص در شهرهای استانبول، آنتالیا، کوش‌آداسی و آلانیا شنیده‌اید؛ اما احتمالاً اطلاعات کمی درباره پارک آبی ازمیر دارید. یکی از جذابیت‌های وقت‌گذرانی در ازمیر را می‌توان کم‌هیاهو‌تر بودن آن نسبت به شهرهایی مثل استانبول و آنتالیا دانست. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تفریحات آبی علاقه دارید، فراموش نکنید که یکی از دلایل محبوبیت ازمیر، تفریحات آبی آن است. در ادامه قصد داریم 6 مورد از بهترین پارک‌های آبی ازمیر را معرفی کنیم تا یک تجربه لذت‌بخش از تابستان خود داشته باشید.

1- پارک آبی آکوا فانتزی؛ هیجان‌انگیزترین پارک آبی ازمیر

پارک آبی آکوا فانتزی را شاید بتوان به‌جرئت از مهیج‌ترین پارک ‌های آبی ازمیر دانست. این پارک آبی در واقع جزئی از هتل و اسپای آکوا فانتزی است که در نزدیکی شهر معروف کوش‌آداسی قرار دارد. اگر قصد دارید با فرزندانتان به این شهر سفر کنید و به تفریحات آبی هم علاقه دارید، این پارک آبی ازمیر یکی از بهترین‌ها است. آکوا فانتزی همه آنچه برای یک تفریح خانوادگی نیاز است را در کنار هم قرار داده است.

آکوا فانتزی بیش از 20 سرسره آبی متنوع در 4 دسته سرسره‌های سرعتی، پیچ‌درپیچ، سرسره‌های خانوادگی و سرسره‌های کودکان دارد. سرسره اکستریم، سرسره اسکریمر، سرسره سوپر کامبو، سرسره کریزی رفت، سرسره شوالیه‌های سیاه، سرسره تندر سیاه، سرسره وایپر و سرسره بومرنگ تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این پارک آبی ازمیر هستند.

استخر بلو لاگون، استخر بزرگسالان و استخر مواج تنها سه مورد از استخرهای آکوا فانتزی هستند. علاوه بر این موارد یک استخر مخصوص کودکان به نام لیلی پد در پارک آبی آکوا فانتزی وجود دارد که کودکان می‌توانند در آن با ایمنی کامل به بازی و شنا بپردازند.

این پارک آبی ازمیر علاوه بر امکانات تفریحی زیاد، بیش از 10 رستوران و کافه دارد که لذت خوردن غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را در یک فضای مفرح برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. حمام آفتاب، سوغاتی فروشی، اتاق‌ ماساژ، حمام ترکی و سونا، از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه هستند. در فصل تابستان که آب و هوای ازمیر باری تفریحات آبی مناسب است می‌توانید از برنامه‌ها و نمایش‌های ویژه‌ای مثل نمایش‌ دلفین‌ها و فوک‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های شبانه‌ای که در این پارک آبی ازمیر برگزار می‌شود، لذت ببرید.

هزینه ورودی: 1250 لیر برای بزرگ‌سالان، 950 لیر برای کودکان 4 تا 9 سال و رایگان برای کودکان زیر 3 سال.

آدرس: 80 کیلومتری شهر ازمیر و 10 کیلومتری شهر کوش آداسی، منطقه سلچوک

تصویری از پارک آبی آکوا فانتزی ازمیر

تصویری از پارک آبی آکوا فانتزی ازمیر

2- پارک آبی آکوا سیتی؛ اولین پارک آبی ازمیر

یکی دیگر از مراکز تفریحی ازمیر به‌خصوص برای علاقه‌مندان به تفریحات آبی، پارک آبی آکوا سیتی است که در زمینی به وسعت 40 هزار مترمربع ساخته شده است. این پارک آبی که اولین پارک آبی ازمیر هم هست، ازجمله پارک‌های آبی مخصوص خانواده‌هاست. آکوا سیتی با بیش از 22 گزینه تفریحی در قالب استخرهای موج‌ساز، رودخانه‌های خروشان و سرسره‌های آبی، قطعاً می‌تواند خاطره خوبی از ازمیر در ذهن شما ثبت کند.

یکی از مزیت‌های مهم این پارک آبی ازمیر، تفکیک فضای بازی و سرگرمی کودکان از تفریحات بزرگسالان است. در قسمت مخصوص کودکان چندین سرسره‌ آبی، استخر کم‌عمق و فواره‌ وجود دارد که با بالاترین سطح ایمنی ساخته شده‌اند. از جذاب‌ترین گزینه‌های تفریحی این پارک آبی ازمیر که حتماً باید آن‌ها را در برنامه تفریحی خود قرار دهید، موارد زیر هستند:

  • سرسره‌های مخصوص کودکان
  • سرسره‌های سقوط آزاد
  • سرسره‌های خانوادگی
  • چاله‌های فضایی مهیج
  • رودخانه‌های خروشان
  • سرسره‌های سرعتی
  • سرسره‌های آبی
  • دلفیناریوم

از ویژگی‌های این پارک آبی ازمیر، حضور نجات‌غریق در همه استخرها حتی استخرهای کم‌عمق است. علاوه بر موارد قبلی در این مجموعه ۶ زمین تنیس و امکانات تفریحات دیگری ازجمله تیراندازی با کمان، مینی گلف، بولینگ، دارت و والیبال در آب هم وجود دارد. مهم‌ترین امکانات رفاهی این پارک قطعاً وجود رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است که انواع غذاهای دریایی و ترکی را سرو می‌کنند. از دیگر امکانات این پارک آبی می‌توان به اجاره کمد، رخت‌کن و دوش اشاره کرد. اگر می‌خواهید در هزینه های سفر به ازمیر مبلغی را برای بازدید از آکوا سیتی کنار بگذارید:

هزینه ورودی: 70 تا 195 لیر (سن، زمان بازدید، مدت‌زمان حضور در مجموعه و دانشجو بودن افراد ازجمله پارامترهای تأثیرگذار در هزینه نهایی ورود به این مجموعه است)

آدرس: ازمیر، بالچوا- محله کورو ترک

نمایی از پارک آبی آکوا سیتی ازمیر

نمایی از پارک آبی آکوا سیتی ازمیر

3- پارک آبی یالی کاسل یا قلعه یالی؛ متفاوت ‌ترین پارک آبی ازمیر

یالی کاسل سومین پارک آبی ازمیر ترکیه است که به دلیل قرار گرفتن در منطقه گومولدور به پارک آبی گومولدور  هم معروف است. این پارک آبی نسبت به دو مورد قبلی مساحت کمتری دارد؛ اما این اصلاً به معنای هیجان‌انگیز نبودن آن نیست. نکته جالب ‌توجه در این پارک آبی ازمیر طراحی آن به شکل قلعه‌های قرون‌وسطی است که همین آن را به یکی از جاهای دیدنی ازمیر هم تبدیل کرده است. یکی از مزیت‌های یالی کاسل را می‌توان ساحل اختصاصی و آرام آن دانست.

 بااینکه فضای خاصی برای تفریح کودکان در این پارک آبی ازمیر در نظر گرفته نشده؛ اما چون این پارک آبی 20 سرسره آبی با ارتفاع‌های مختلف دارد، تقریباً برای همه گروه‌های سنی مناسب است. بادی اسلایدز، مولتی اسلاید، رفتینگ اسلاید، هیل اسلاید و بوگی بوگی تنها برخی از هیجان‌آورترین تفریحات این پارک آبی ساحلی هستند. اگرچه در این پارک آبی ازمیر رستوران و کافه‌ای وجود ندارد؛ اما غرفه‌های غذایی متعددی وجود دارد که لذت حضور در یک پارک آبی را تکمیل می‌کنند.

هزینه ورودی: 645 لیر برای بزرگ‌سالان و 440 لیر برای کودکان زیر 10 سال (در ایام تعطیل و اخر هفته‌ها هزینه بلیت 50 لیر بیشتر است)

آدرس: 50 کیلومتری شهر ازمیر، 35 کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس، منطقه گومولدور

تصویری از پارک آبی یالی کاسل یا قلعه یالی ازمیر

تصویری از پارک آبی یالی کاسل یا قلعه یالی ازمیر

4- پارک آبی آکوا توی سیتی؛ کودک محورترین پارک آبی ازمیر

آکوا توی سیتی یک پارک آبی در ازمیر ترکیه است که در منطقه‌ چشمه ازمیر قرار دارد. این منطقه یکی از مقاصد تفریحی محبوب ازمیر به‌حساب می‌آید که به‌خاطر سواحل زیبا و امکانات تفریحی فراوانش معروف است. بااینکه آکوا توی سیتی یک پارک آبی جمع‌وجور است؛ اما برای بالا بردن هیجان شما چیزی کم ندارد. یکی از تفاوت‌های مهم این پارک با سایر پارک ‌های آبی ازمیر را شاید بتوان این مورد دانست که فقط خانواده‌ها و افراد دارای فرزند می‌توانند از امکانات تفریحی آن استفاده کنند.

تفریحات این پارک آبی ازمیر به سه دسته اصلی سیاه‌چاله‌های مهیج، انواع استخرهای مخصوص بزرگ‌سالان و کودکان و سرسره‌های متنوع تقسیم می‌شوند. در این پارک آبی یک کافه‌رستوران بزرگ به اسم Aqua Cafe & Rest هم وجود دارد که می‌توانید در آن با میل کردن یک وعده‌غذایی یا یک میان وعده سبک، تجدید قوا کنید و دوباره تفریح در این پارک آبی را از سر بگیرید.

اگر قصد بازدید و وقت‌گذرانی در این مجموعه را دارید، فرصت طلایی تابستان را از دست ندهید. چراکه این پارک آبی ازمیر فقط در این فصل خدمات‌دهی می‌کند.

هزینه ورودی: 850 لیر برای همه افراد بزرگ‌تر از 2 سال

آدرس: ازمیر، منطقه چشمه، خیابان 3445

نمایی از پارک آبی آکوا توی سیتی ازمیر

نمایی از پارک آبی آکوا توی سیتی ازمیر

5- پارک آبی اواسیس؛ متنوع‌ترین پارک آبی ازمیر

شاید اسم اواسیس را در میان مراکز خرید ازمیر شنیده باشید، اما پارک آبی اواسیس که در فاصله 40 دقیقه‌ای از مرکز ازمیر قرار دارد هم یکی دیگر از محبوب‌ترین پارک‌های آبی این شهر است که فضای خوبی را برای تخلیه هیجانات شما فراهم می‌کند. تنها تفاوتی که می‌توان برای این پارک آبی ازمیر به نسبت پارک‌های قبلی متصور شد، این است که از سواحل دریای اژه فاصله دارد.

امکانات تفریحی این پارک آبی ازمیر بسیار متنوع است. اواسیس یک استخر بزرگ به مساحت هزار و 300 مترمربع دارد که دورتادور آن فضای سبز است. اواسیس علاوه بر این استخر، یک استخر جکوزی و یک استخر مواج هم دارد. این پارک آبی 10 سرسره آبی دارد که برخی از هیجان‌انگیزترین آن‌ها آکوتیوب، بادی اسلاید، سیاه‌چاله، رفتینگ اسلاید و فِری فال هستند. اگر اولویت اصلی شما از رفتن به یک پارک آبی، فراهم کردن اوقات خوش برای فرزندانتان است، اواسیس با دارا بودن 3 استخر برای کودکان (استخر برج‌های آبی، استخر قارچ شکل و استخری به شکل کشتی دزدان دریایی)، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

جذاب‌ترین قسمت این پارک ابی ازمیر برای عاشقان غذا و خوراکی، کافه‌رستوران اواسیس است که به معنای واقعی منوی گسترده‌ای دارد که شامل بستنی، نوشیدنی‌های گرم و سرد، میان‌وعده‌های سبک و حتی غذاهای اصلی می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌هایی که این کافه‌رستوران دارد، در نظر گرفتن منویی مخصوص کودکان و منوی دیگری مخصوص افراد وگان است.

هزینه ورودی: 900 لیر برای افراد 12 سال به بالا، 750 لیر برای افراد 4 تا 11 سال و رایگان برای زیر 4 سال

آدرس: ازمیر، آلاچاتی، خیابان 16905

تصویری از پارک آبی اواسیس ازمیر

تصویری از پارک آبی اواسیس ازمیر

6- پارک آبی آلدر؛ کوچکترین پارک آبی ازمیر

پارک آبی آلدر از دیگر پارک آبی ‌های ازمیر است که در مرکز شهر دیکیلی قرار دارد. تلاقی خورشید و آب‌های خنک و تفریحات نامحدود در این پارک آبی یک روز فراموش‌نشدنی را برای شما خواهند ساخت.

اگر نیاز به تخلیه هیجانی دارید باید در این پارک آبی ازمیر به سراغ گزینه‌های پرهیجانی مثل 10 سرسره آبی آن بروید اما اگر ترجیح می‌دهید محیط کم هیجان‌تری را تجربه کنید، می‌توانید یکی از 3 استخر این پارک را انتخاب کنید. حتی می‌توانید حمام آفتاب بگیرید و یا در قسمت بار وقت بگذرانید. بخشی از این پارک آبی ازمیر که به کودکان اختصاص یافته شامل استخر، سرسره و کشتی دزدان دریایی می‌شود. به نظر می‌رسد که این پارک آبی قسمتی برای سرو غذا ندارد، اما در نزدیکی آن یک هتل و دو رستوران وجود دارد که تا حدی این ضعف را برطرف کرده‌اند.

هزینه ورودی: 180 لیر برای افراد 10 سال به بالا، 130 لیر برای افراد 5 تا 10 سال و 50 لیر برای افراد 3 تا 5 سال.

آدرس: ازمیر، دیکیلی، خیابان 383

نمایی از پارک آبی آلدر ازمیر

نمایی از پارک آبی آلدر ازمیر

قیمت بلیت پارک‌های آبی ازمیر

هزینه ورودی هر پارک‌ آبی ازمیر بسته به وسعت، امکانات تفریحی و رفاهی، فصل و تخفیف‌های موجود بسیار متغیر است. در جدول زیر بهتر می‌توانید قیمت این 6 پارک آبی ازمیر را مقایسه کنید.

قیمت بلیت پارک آبی آکوا فانتزی
  • 1250 لیر برای بزرگسالان
  • 950 لیر برای کودکان ۴ تا ۹ سال
  • رایگان برای کودکان زیر ۳ سال
قیمت بلیت پارک آبی آکوا سیتی
  • 70 تا 1950 لیر (بسته به سن، زمان بازدید و مدت زمان حضور در مجموعه)
قیمت بلیت پارک آبی یالی کاسل
  • 645 لیر برای افراد بالای 10 سال
  • 440 لیر برای افراد زیر 10 سال

(در ایام تعطیل و آخر هفته‌ها هزینه بلیت 50 لیر بیشتر است)

قیمت بلیت پارک آبی اواسیس
  • 900 لیر برای افراد 12 سال به بالا
  • 750 لیر برای افراد 4 تا 11 سال
  • رایگان برای افراد زیر 4 سال
قیمت بلیت پارک آبی آلدر
  • 180 لیر برای افراد 10 سال به بالا
  • 130 لیر برای افراد 5 تا 10 سال
  • 50 لیر برای افراد 3 تا 5 سال
قیمت بلیت پارک آبی آکوا توی سیتی
  • 850 لیر برای همه افراد بزرگ‌تر از 2 سال

قوانین پوشش در پارک ‌های آبی ازمیر

همه می‌دانیم ازمیر کجاست و به عنوان یک شهر مسلمان می‌توانیم درباره قوانین پوششی حدس‌هایی بزنیم؛ اما به‌طورکلی قانون حاکم بر نحوه پوشش در پارک ‌های آبی ازمیر شامل پوشیدن لباس‌های مخصوص شناست و پوشیدن هرگونه لباس دیگر مجاز نیست. همچنین در پارک‌هایی که ورود کودکان زیر 2 سال مجاز است، باید برای کودکان از پوشک‌های ضد آب استفاده شود.

آماده تجربه ‌ای هیجان‌ انگیز در پارک آبی ازمیر هستید؟!

در ازمیر پارک‌های آبی متعددی وجود دارد که هرکدام از آن‌ها امکانات تفریحی متنوعی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. اغلب این پارک‌ها دارای امکانات رفاهی زیادی هستند که بازدید شما را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم به‌طور خلاصه درباره امکانات تفریحی و رفاهی 6 مورد از بهترین پارک‌های آبی ازمیر صحبت کنیم. اگر برای یک سفر پر هیجان و مفرح آماده هستید، همین‌الان تور ازمیر را رزرو کنید و چمدان‌هایتان را ببندید.

سوالات متداول:

۱- بهترین پارک‌های آبی ازمیر کدامند؟

ازمیر دارای چندین پارک آبی معروف است که محبوب‌ترین آنها «آکوآ فانتزی» و «آکوآ سیتی» هستند. آکوآافانتزی با انواع سرسره‌، استخر و امکانات تفریحی متنوع، یک گزینه عالی برای یک روز پر از هیجان و سرگرمی است. آکوآ سیتی نیز با محیطی جذاب و مناسب برای خانواده‌ها، یک مقصد محبوب در میان گردشگران و مردم محلی محسوب می‌شود.

۲- چه امکاناتی در پارک‌های آبی ازمیر وجود دارد؟

پارک‌های آبی ازمیر معمولاً امکانات گسترده‌ای مانند سرسره‌های بزرگ، استخرهای موج، بخش‌های بازی کودکانو محل استراحت دارند. همچنین، بیشتر این پارک‌ها دارای رستوران‌ها و کافه‌هایی هستند که غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی ارائه می‌دهند. برخی از پارک‌ها نیز برنامه‌های سرگرم‌کننده و نمایش‌های زنده دارند که تجربه بازدید را لذت‌بخش‌تر می‌کند.